Obserwatorzy bloga

sobota, 13 czerwca 2015

Znachor - Tadeusz Dołęga-Mostowicz

 W ramach współpracy z firmą Książka i Prezent otrzymałam do zrecenzowania książkę pt. Znachor, której autorem jest Tadeusz Dołęga-Mostowicz. W dzisiejszym poście trochę Wam o niej opowiem :)


O książce : 

Znakomity chirurg o międzynarodowej sławie, profesor Wilczur, zrozpaczony po odejściu ukochanej żony, włóczy się po mieście i w wyniku pobicia traci pamięć. Nie widząc kim jest tuła się po wioskach imając się przypadkowych prac.
Wreszcie przygarnięty pod dach przez wiejskiego gospodarza, jako Antoni Kosiba zaczyna leczyć ludzi. Po udanej operacji kalekiego syna gospodarza, uzyskuje jego sława zaczyna się rozprzestrzeniać. Zazdrosny o jego sukces miejscowy lekarz, grozi mu sądem za nielegalne praktyki.


Moja Opinia : 

Książka z cienką okładką liczy 332 strony. Zapewne dla większości z Was tytuł ten nie jest obcy. Może niektórzy oglądali nawet film w reżyserii Jerzego Hoffmana, który cieszy się dość dużą popularnością. Nie wszyscy wiedzą o tym, że książka początkowo powstała jako scenariusz filmowy, który został odrzucony. Dopiero wtedy stworzono z niej powieść. Książka przedstawia historię sławnego i cenionego chirurga Rafała Wilczura, który pewnego dnia dowiaduje się o tym, że jego żona postanawia go opuścić i rozpocząć wspólne życie ze swoim kochankiem, odbierając mu jedyną córkę Marysię. Zrozpaczony bohater szuka pocieszenia w alkoholu. Włócząc się po mieście, zostaje pobity i okradziony. Na wskutek zadanych obrażeń doznaje amnezji. Nie ma pojęcia o tym, kim jest. Przyjmuje fałszywe nazwisko Antoniego Kosiby. Następnie chwyta się wszelkich prac dorywczych i pod swój dach przyjmuje go pewien gospodarz wiejski. Po przeprowadzeniu udanej operacji kalekiego syna gospodarza, Kosiba zaczyna leczyć mieszkańców wioski i zyskuje sławę oraz miano "znachora". Nieopodal Antoniego mieszka jego pracująca w sklepie córka - Marysia, która zaprzyjaźnia się ze znachorem. Obydwoje nie wiedzą jednak o swoim pokrewieństwie. Do akcji wkracza zazdrosny, miejscowy lekarz, który oskarża Kosibę o nielegalną praktykę lekarską.
Książkę przeczytałam z przyjemnością i w krótkim czasie. Przedstawiona w niej historia bardzo mnie zaciekawiła i myślę, że warto sięgnąć po tę książkę i poznać losy bohatera :)

15 komentarzy:

  1. Witam serdecznie. Chciałabym zaprosić Cię do udziału w moim projekcie "Moimi oczami - projekt 2015".
    Więcej szczegółów znajdziesz u mnie na blogu: www.agnes-show.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ten film, zawsze go oglądam jak leci, książka nie wpadła w moje łapki :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Książki nie czytałam, ale film oglądałam kilka razy - jest świetny!

    OdpowiedzUsuń
  4. tez film oglądałam kilka razy i jestem nim zawwsze zachwycona

    OdpowiedzUsuń
  5. Oglądałam film, ale nie wiem czy chciałabym przeczytać książkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Widziałam nie raz ekranizacje "Znachora"

    OdpowiedzUsuń
  7. interesująca recenzja, brzmi zachęcająco:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa książka, myślę, że mogłaby mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  9. oglądałam ten film, u mnie na blogu też jest recenzja książki :)



    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam, ponieważ rzadko sięgam po polskich autorów. Zainteresowałaś mnie jednak!

    OdpowiedzUsuń
  11. słyszałam że świetna lektura:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka świetna, polecam też drugą część. Wkrótce na moim blogu zacznę zamieszczać recenzje ulubionych książek, po które warto sięgnąć (choć szczerze uprzedzam, że w większości to romanse lub dramaty:) http://testomaniatestowanieproduktow.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo chcę przeczytać, znam tylko film, który mi się podobał :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Oglądałam film i szczerze mówiąc chętnie przeczytała bym książkę :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz.

Nie musisz reklamować swojego bloga, trafię do niego sama ;)